noordelijkste-punt-van-europa.reismee.nl

Dag 6 Van Kopenhagen naar Gränna

Dag 6 Van Kopenhagen naar Grainna

Na het legen van vuil en innemen van schoon water vertrekken we na het ontbijt vanuit Kopenhagen richting Helsingor. Op het water is het gezellig druk en je kan Zweden aan de overkant duidelijk zien liggen. Binnen no time zijn we ingecheckt en varen we naar Zweden. Luc Kroon zou er eerder aangetikt hebben dan dat ik een pot koffie had gezet. We meren af in Helsingborg waar we de E 4 nemen richting Stockholm.

Onderweg kijken we permanent in de bedrukte gezichten van de constante stroom Hollandse auto’s. Als de zon niet zo mooi had geschenen zou je er depressief van worden. Ik zeg altijd maar dat je dit soort wedstrijden moet wegspoelen met een goeie borrel. Dan heb je dat er nog van.

Halverwege de rit stoppen we bij de stad Gränna aan een meer. We hebben een prachtig uitzicht vanuit de camper op het water. En dat komt goed uit, want hier hebben we een beetje op gerekend.

Vóór vertrek hebben we namelijk een aantal hengels aangeschaft. Zowel voor zoetwater als voor zoutwater. Nou heb ik gezien mijn vorige leven wél verstand van vis, maar niet van hengelen. Ik heb me dan ook vóór deze reis goed laten voorlichten.

Zo hebben we bij Lau Plim een buis laten maken van precies 12,5 cm in diameter en 123 cm lang. De hengels passen daar precies in en de buis schuif ik met slechts één millimeter speling nog net onder een ondiep vloerdeel van de camper. Gebruikmakend van de ervaring van de bevriende hengelaar zie ik dat achter de appelmoespot gevuld met Hollandse wurmen, daar precies m’n cognac, whisky en grappa nog kwijt kan. De hengels hebben zo geen ruimte om elkaar te beschadigen. Zelf zou ik daar nooit bij zijn opgekomen.

Die Hollandse wurmen zijn zeer gewild bij de Zweedse forel, aldus die bijdehandse kennis. Ik hoop dat ie gelijk heeft want een grootgedeelte van de koelkast is gevuld met gekookte bieten en gestolde “Butter en Eek”. Ik moet er niet aan denken dat ik morgen een figuur ga slaan. Zal mij benieuwen….

Reacties

Reacties

Anna marie

Wat gezellig zeg dat vissen. .....En S'avonds zeker een visje op de gril. ????????

Ab

Wat leuk dat Zweedse forellen voorkeur hebben voor de Hollandse keuken!

Jan

was voor mij ook een aangename verrassing Ab!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!