noordelijkste-punt-van-europa.reismee.nl

Stocholm aan de haven

Dag 7 Aangekomen in Stockholm

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Er is vanmorgen niet gevist. Midden in de voorbereidingen tussen hengels, snoeren en Hollandse wurmen, stond daar opeens een Belg. “Aha, meneer houdt van vissen!” “Nou nee, eigenlijk alleen van de eerste lettergreep”. Met een onnozele blik zette hij in z’n eentje onze conversatie voort, waar ik uit opmaakte, dat ook hij onderwegwas naar de Noordkaap. We hadden dus niet alleen een gezamenlijke passie maar ook een reisdoel.

Het klikte met de Belg. Hij zou een paar maanden meevaren op een boot, waarvan ook nun Ollander (ene Jonathan) kapitein was. Ze vissen daar op King Crab. Na de gezamenlijke koffie volgde er zelfs een uitnodiging om een dag mee te varen. We wisselen telefoonnummers en e-mailadressen uit. Ik mocht op instagram@thenorthcapeexperience verder zien.

Nou heb ik vroeger tonnen van die King Crab meat verkocht en eigenlijk er veel te weinig van geproefd. Iedere keer als we een testpartij ontvingen, probeerden we bij gebrek aan goede lobster, de Bisque Homard van restaurant La Camargue van Wim Zwaan te benaderen. Soms lukte dat aardig en werd de basis gelegd van de culinaire nieuwsgierigheid.

De geplande vroege ochtend activiteit konden we gevoeglijk vergeten en na het uitzwaaien van m’n nieuwe Belgische vriend kon de tuinset weer naar binnen. De weg naar Stockholm was saai en vermoeiend met die prachtige felle zon naar binnen schijnend. Met behulp van de Garmin laveerden we de camper door de oude binnenstad op zoek naar dat ene plekje.

In Stockholm is namelijk een prachtig gedeelte van de oude haven beschikbaar voor parkeergelegenheid en worden campers er de laatst jaren oogluikend toegestaan. Je staat direct aan de wandelboulevard met uitzicht op de haven en achter je ligt de doorgaande weg. Het verkeer raast daar dag en nacht door. Voor de zoveelste keer gaan mijn gehoorapparaten me weer redden. Bij het verwijderen ervan slaap ik als een roos. Of dat bij mijn dierbaar lief ook gaat lukken, is nog de vraag. Zal mij benieuwen…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!