noordelijkste-punt-van-europa.reismee.nl

Van Bodö richting Ornes

Dag 27 Van Bodö naar de RV 17

Het was een latertje gisteren. Lekker geslapen door het ontbreken van de felle zon. In tegenstelling tot de natte weersvoorspelling was het vanmorgen weliswaar bewolkt maar droog in Bodö.

Direct na het ontbijt werden we geconfronteerd met een stevig dilemma. Een van mijn stellingen is namelijk, dat Het Leven eigenlijk niks anders is dan eten, slapen en voortplanten. Nou is dat laatste onderdeel de laatste jaren wat ondergesneeuwd, waardoor de eerste twee qua belangstelling aan de winnende hand zijn. Wanneer we straks echter ook niet meer kunnen koken, dan dommelt het leven als het ware in.

We hebben het tanken van LPG steeds maar uitgesteld maar een dezer dagen zal het toch moeten gebeuren. We zijn nu in Bodö en aan de overkant van het fjord kan je LPG tanken. Maar ja, het is tóch weer even Amsterdam –Arnhem.. en dat over een tolweg! We overleggen en besluiten vóór het koken te kiezen. Wat moeten straks we anders met al die kabeljauw.

We navigeren door de stad en volgen voor een deel de mooie RV17. De Garmin laat ons daarna landinwaarts rijden over even mooie maar veel smallere weg langs het water. Bij de volgende afslag staat een “dood lopende weg”- bord,met nog 20 km te gaan. We controleren voor de zekerheid nog even het door internet opgegeven adres en de Garmin geeft wederom dezelfde positie aan. Bijde laatste 9 km aangekomen, houdt het asfalt op. Het zandpad kronkelt langs boerderijen maar is goed berijdbaar. Tot aan de laatste 2 km. Vloekend op Garmin, die na de zoveelste controle, ons kalm naar diezelfde positie blijft begeleiden, ploeteren we voort en eindigen na ruim 2 uur bij een eenzame boerderij op een heuvel. Garmin blijft maar herhalen dat de LPG pomp zich aan rechter zijde bevindt.

Vastgesteld dat er niemand thuis is komt er een Noor langs in een auto. Steekt zijn hand op en blijkt de postbode te zijn. En vriendelijk bovendien! Lachend legt hij uit dat hij twee tot drie keer per week “ons soort mensen” te woord staat. Het toeval wil dat de streek hier, dezelfde naam draagt als een wijk in Bodö. Hij wijst ons vriendelijk de weg terug en laat ons vertwijfeld achter. We controleren de Garmin nog een keer en komen er niet achter wat er mis ging.

We spreken elkaar moed in en beginnen aan dezelfde weg terug. Om mezelf te kalmeren beloof ik er een brief aan Garmin over teschrijven. Geholpen door een doorbrekend zonnetje en het snel hervinden van de RV17 vinden we in de namiddag ter compensatie weer een mooie plek aan een haventje. Morgen vervolgen we de RV17 en hopen dat we nog een of twee dagen kunnen koken. Zal mij benieuwen..

Anna Marie

Wat moeten jullie toch afzien zeg. Wat een armoe onderweg. Hi hi
Je moet wel goed moeten sturen heb ik begrepen.
Ik ga zondag weer voor een paar weekjes naar Spanje. Bloedje heet......
Dus veel drinken zegt de dokter.
Nog een goede reis verder en een fyn weekend
Saludas de Anna Maria

Jan en Gre

Dank. Veel plezier daar en hou de boel vochtig!