noordelijkste-punt-van-europa.reismee.nl

Moss - Göteborg

Dag 35 Van Moss naarGöteborg (23 juni)

Vrijdagmorgen vroeg stond de kade alweer vol met hengels. Het water was wassend en de ene na de andere makreel vloog door de lucht. Het aas bleek op en daar we voor vandaag een druk programma hadden, hebben we de hengel helaas niet een paar uur kunnen laten trillen. Met een bedrukt hart verlaten we de gezellige kade en vertrekken we vroeg naar de E6 richting Göteborg

Halverwege de rit ligt op 30 km van de E6 het plaatsje Kungsham aan de kust. Daar ben ik in de vorige eeuw een aantal keren geweest. Je kon toen tussen de steigerplanken door, de kreeften over de bodem van de zee zien lopen. Vanaf het terras van een restaurantje haalden ze de kreeft naar boven en ze serveerden de staart eenvoudig op een sneetje geroosterd brood. Zal de smaak nooit vergeten.

Hoewel het toenmalige bedrijf het niet heeft gered wilde ik Gré zowel sfeertje als kreeft graag laten proeven. Het is een schattig stadje waar dat restaurantje op palen boven het water staat. Helaas heeft niet alleen mijn klant, maar ook het restaurantje het niet gered. Niettemin was het ritje de moeite waard. Bovendien een mooi stukje kust.

En dat was maar goed ook, want het is daarna begonnen met regenen en niet meer opgehouden. Waarschijnlijk was het slechte weer de oorzaak van ons falende modem. Noodgedwongen stopten we bij Mc Donalds om wat McFlurry’s en wat data binnen te halen.

Voor een goede camperplaats moeten we 20 km zuidelijk van Göteborg wezen en dat is niet zo uitnodigend om de stad te gaan bekijken. We struinen daarom het centrum af en vinden toch nog een plekje, niet ver van het grote stadion van de FC in een parkje. We roken makreel in de onvolprezen rookdoos en het resultaat is bijna net zo goed als de kreeftenstaart van destijds.

Op dat gezellige plekje aan het parkje wordt het steeds gezelliger, waardoor het min of meer vast staat dat we daar wegens drukte straks niet kunnen slapen. Da’s nou het voordeel van een camper. We draaien de stoelen om en verkassen naar een rustiger plekje iets verderop in de stad. Hopelijk is het weer morgen opgeknapt om nog wat meer van Göteborg te zien. Zal mij benieuwen..

Anna marie

Wat een gezelligheid. En wat Heerlyk
Zo'n kokkie die de vis vangt fileerd bakt En ook last but not least een prima sommelier is
Ja Gre Doe voorzichtig met Jan. Andersom natuurljk ook Saludas de Casa Anna Maria 32 gr

Jan

Wat lief. Groeten uit een zonnige maar op dit moment winderige Zweedse kust.